Saturday, December 25, 2010

Tersepit Vs Terhimpit



Apakah tsunami yang melanda ketika ini?

Perselisihan kecil berlaku antara 2 sahabat..

Yang hatinya tertaut atas satu aqidah yang sama..

Sukarnya untuk mentafsir apa yang berada di dasar hati..

Apa yang penting rasa tersepit dan terhimpit..

Antara kehendak dan kepatuhan..

Antara mengikut rasa hati atau mengikut iman dalam diri..

Antara nafsu dan mahu..

Antara iman dan kebenaran..

Hem..sudikah sesiapa memahami???

'Aku selalu mengajak mu kepada kejahatan,
Aku selalu membisikkanmu supaya melakukan apa yang dilarang tuhan,
Aku selalu mengumpan mu dengan segenap tarikan,
Tetapi engkau selalu mengenepikan aku tanda patuhnya insan,
Tunduk akur pada perintahnya Tuhan,
Sesungguhnya ketahuilah..aku amat sayangkanmu' ~nafsu~


وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ


'Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia baik bagi kamu,boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ia buruk bagi kamu.Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang tidak kamu ketahui '
(al-Baqorah 216)

Percayalah..

Janji Tuhan itu pasti..

Bersabar lah..

Walau yang dilihat itu mendung..

Disebalik mendung itu pasti ada pelangi yang menanti..

Maafkan aku teman..

No comments:

Post a Comment