Friday, March 25, 2011

Cukup Hanya Dia ~


bersabarlah Sahabatku

Mantapkan peribadimu
Usaikan tanggungjawabmu
tunaikan amanahmu
Sambut dan gerakkanlah seruan itu
sungguh ia terbeban atas pundakmu

Ya kita sama-sama tahu
disana ada 1001 halangan
penuh cercaan dan umpatan...
disulami berduyun cubaan dan kekangan

maka..sahabatku..

Inilah ujian!
Inilah pengorbanan!
Mungkin ini jua yang dinilai Ar-Rahman

Jika kita yakin padaNYA
kita yakin pada janji-janji NYA
apa lagi yang nak digusarkan?
kau tentu tahu,
perkataan siapakah yang lebih benar
yang lebih benar lagi benar
dari perkataan Allah SWT

waman ashdaqu minaLlahi qiila.

Kita boleh membuat pilihan
kita bisa merongkai telahan-telahan
tetapi yang mengetahui haqiqat
baik buruknya hanyalah Ar-Rahman

....boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. (Surah Al-Baqarah, ayat 216)

Tidakkah DIA mendengar doamu?..
bahkan Dia Maha Mendengar

Tidakkah DIA mengetahui isi hatimu?..
bahkan dia Maha Mengetahui

Tidak cukupkah Allah bagimu?

Tidak cukupkah?

Ya Allah, aku lemah, aku alpa, aku lupa..

Walau setiap detik aku meratah ni'mat MU
disekian itu jualah aku melupai MU
lalu bagaimanakah aku...Ya Allah..
la hawla wala quwwata illa billah

perdengarkanlah pada dirimu
bisikkan pada hatimu
getarkan sanubarimu

HASBIYALLAHU LAILAHA ILLA HU
'ALAIHI TAWAKKALTU WAHUA ROBBUL 'ARSHIL 'AZIM

HASBIYALLAHU WANI'MAL WAKIL
NI'MAL MAULA WANI'MAN NASHIR

dan selepas itu..

~ apalah yang lebih berharga dari cinta dan kasih sayang NYA ~





p/s: Perkongsian dari teman

No comments:

Post a Comment